6.30 - 8.30

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne, integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe według inwencji nauczyciela. Zabawa indywidualna i zespołowa. Słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej, prace porządkowe. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz rozwijającym zainteresowania i uzdolnienia.

8.30 - 8.15
Poranne ćwiczenia ruchowe. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu.
8.15 - 8.30
Czynności higieniczno–samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.
8.30 - 9.00
I śniadanie; Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Nauka samodzielnego spożywania posiłków. Czynności higieniczne. Praktyczna nauka mycia rąk, zębów, sposobu korzystania z toalety – uczenie dzieci samodzielności, doskonalenie tych czynności.
9.00 - 9.30
Realizacja zajęć dydaktyczno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową (Dz.U. z 2017 r. poz. 356). Zintegrowana działalność edukacyjna. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcych: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej i innych realizowanych według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
9.30 - 10.00
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela lub gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki.?(w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.
10.00 - 10.10
II śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
10.15 - 11.15
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności. Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, zabawy tropiące, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze w Zielonym Zakątku; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt z muzyką, sztuką, literaturą. Obserwacja architektury. Poznawanie najbliższej okolicy. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących poza przedszkolem.
11.15 - 11.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych. Nauka nakrywania do stołu.
11.30 - 12.00
Obiad – I danie (zupa). Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Samodzielne spożywanie posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Czynności higieniczno – samoobsługowe. Przygotowanie do relaksu, leżakowania
12.00 - 13.15
Odpoczynek – leżakowanie; słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek. Wyciszenie organizmu po zabawach i zajęciach.
13.15 - 13.40
Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. Nabywanie czynności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
13.40 - 14.10
Obiad – II danie. Prawidłowa postawa przy spożywaniu posiłku, samodzielne posługiwanie się widelcem, używanie słów grzecznościowych, kultura spożywania posiłków. Czynności higieniczne.
14.15 - 17.00
Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali, utrwalenie poznanych treści, zabawa dowolna z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie, zabawy i gry językowe, ogólnorozwojowe. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz inspirowane przez dzieci. Obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia logopedyczne, o charakterze stymulującym, rozwijanie zainteresowań dzieci. Porządkowanie sali i kącików po skończonej zabawie, rozchodzenie się dzieci. Kontakty z rodzicami – rozmowy indywidualne z rodzicami, informowanie o postępach i zachowaniu dzieci.
16.30 - 17.00
Zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
Rozchodzenie się dzieci.
7.00 - 12.00
Realizacja podstawy programowej